Kalmar
Se alla

Sommar, sol…och böter?

Söndag 21 juni 2026

Sommar, sol och… böter? ☀️🥂

Nu är student- och examenstiderna äntligen här! Men visste du att den där mysiga skålen i Stadsparken faktiskt är olaglig enligt dagens regler? Varje år samlas förväntansfulla studenter i Stadsparken inför sin bal. Men tar de ett glas bubbel för att fira, bryter de faktiskt mot de lokala ordningsföreskrifterna och riskerar böter. Det tycker vi i Liberalerna Kalmar är helt orimligt.
Vi vill uppdatera ordningsföreskrifterna så att det blir tillåtet att dricka alkohol på lite fler utvalda platser, bland annat i Stadsparken. Vi tror på vuxna människors eget ansvar och vill ha ett grönare, skönare och friare Kalmar.

Sommar, sol…och böter